Поляницький ЗДО ”Ластівочка”, Поляниця
Івано-Франківська область, Надвірнянський район

Статут

 

 

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1Комунальна організація (установа,заклад) заклад дошкільної освіти (дитячий садок)»Ластівочка» створеного на підставі рішення Поляницької сільської ради від 06 листопада 2009 року № 210-2009р.

Скорочена назва закладу дошкільної освіти: ЗДО «Ластівочка».

Тип закладу – дитячий садок.

Організаційно-правова форма: комунальний заклад.

1.2  Місце знаходження дошкільного закладу:

                    78593

                    Івано-Франківська  область,

                    Надвірнянський район

                    с. Поляниця

                    вул. Карпатська 3а

1.3 Засновником закладу освіти є Поляницька сільська  рада, Надвірнянського району, Івано-Франківської області

1.4 Заклад дошкільної освіти в своїй діяльності керується Конституцією    України, Законами України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, Положенням  про  дошкільний  навчальний  заклад (далі – Положення), Базовим компонентом дошкільної освіти   та  іншими нормативно-правовими актами, власним статутом.

1.5 Заклад дошкільної  освіти є юридичною особою, має свій ідентифікаційний код, печатку і штамп   встановленого зразка, бланки з власними  реквізитами.

1.6  Головною метою закладу дошкільної  освіти є забезпечення реалізації   права дитини на здобуття дошкільної  освіти,  цілісного розвитку дитини, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, формування необхідних життєвих навичок та готовності продовжувати освіту.

1.7 Діяльність закладу дошкільної освіти спрямована на реалізацію особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти в процесі розв’язання основних   завдань  дошкільної  освіти:

– збереження  та  зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дитини;

– виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, рідної та регіональних мов, національних цінностей українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;

–  формування  особистості дитини, розвиток  її творчих  здібностей, набуття нею соціального досвіду;

–   виконання вимог Базового компонента дошкільної освіти, забезпечення  соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;

– здійснення інклюзивної освіти (за потребою  батьків);

– проведення соціально-педагогічного патронату сімей;

       – раціональне використання в освітньому процесі інноваційних педагогічних

технологій, авторських методик, кадрового потенціалу, фінансових засобів для успішного засвоєння змісту чинних програм  навчання.

1.8  Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність за ліцензію на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством України порядку.

1.9 Заклад дошкільної освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах  компетенції, передбаченої чинним законодавством  та даним Статутом.

1.10 Заклад дошкільної освіти  несе відповідальність перед територіальною громадою , здобувачами освіти, суспільством і державою та має повноваження:

– задовольняє потреби громадян відповідної території у здобутті дошкільної освіти та реалізує завдання дошкільної освіти, що визначені Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та Базовим компонентом дошкільної освіти ;

– дотримується прав  дитини у сфері дошкільної освіти;

- забезпечує  рівень дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту, рівня і обсягу;

– створює безпечні  та нешкідливі умови розвитку, виховання та навчання дітей, зміцнення здоров’я відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та забезпечує їх дотримання;

– формує у дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми безпечної поведінки;

– сприяє збереженню та зміцненню здоров’я, розумовому, психологічному і фізичному розвитку дітей;

– здійснює соціально-педагогічний патронат, взаємодію з сім’єю;

– поширює серед батьків психолого-педагогічні та фізіологічні знання про дітей дошкільного віку;

– планує  свою діяльності та формує стратегії розвитку закладу освіти;

– формує освітню програму закладу дошкільної освіти;

– забезпечує добір і розстановку кадрів;

– відповідно до установчих документів утворює, реорганізує та ліквідує структурні підрозділи (відділення, групи);

– виконує угоди укладені між батьками та закладом дошкільної освіти,   затверджені загальними зборами щодо навчання виховання та збереження життя і здоров’я дітей;

– дотримується фінансової дисципліни та зберігає  матеріально-технічну базу;

– здійснює інші повноваження  відповідно до даного Статуту.

1.11  Взаємодія сім’ї  і закладу дошкільної освіти:

– сім’я зобов’язана сприяти здобуттю дитиною освіти у закладі дошкільної освіти або забезпечити дошкільну освіту в сім’ї відповідно до вимог Базового

 компонента дошкільної освіти;

– відвідування дитиною закладу дошкільної освіти не звільняє сім’ю від

обов’язку виховувати, розвивати і навчати її в родинному колі;

– батьки або особи, які їх замінюють, несуть відповідальність перед суспільством і державою за розвиток, виховання і навчання дітей, а також збереження їх життя, здоров’я, людської гідності;

 1.12 За бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, діти можуть здобувати дошкільну освіту:

– у закладах освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності;

– у структурних підрозділах юридичних осіб приватного і публічного права, у тому числі закладів освіти;

– у сім’ї – за сімейною (домашньою) формою здобуття дошкільної освіти;

– за допомогою фізичних осіб, які мають педагогічну освіту або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, у тому числі які провадять незалежну професійну діяльність;

– за допомогою фізичних осіб – підприємців, основним видом діяльності яких є освітня діяльність.

1.13  Для створення освітніх, соціальних потреб у закладі дошкільної освіти можуть створюватися спеціальні та інклюзивні групи для виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами.

1.15 Заклад  дошкільної освіти надає дошкільну освіту:

– громадянам України незалежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, мовних або інших ознак;

– іноземцям та особам без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах, у порядку  встановленому для громадян України.

– для задоволення освітніх потреб дітей за згодою батьків  можуть вводитись додаткові освітні послуги.

1.16 Заклад дошкільної  освіти може створювати умови для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами та здійснювати її за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Державної базової програми центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я.

1.17  Взаємовідносини між закладом дошкільної освіти  з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

1.18 Заклад дошкільної  освіти  є некомерційним і неприбутковим закладом освіти.

1.19  Працівники закладу дошкільної освіти  несуть відповідальність за життя, фізичне і психічне здоров’я кожної дитини відповідно до чинного законодавства.

 

II. КОМПЛЕКТУВАННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

2.1  Заклад дошкільної освіти розрахований на  50 місць.

2.2  Групи у закладі дошкільної освіти комплектуються за віковими ознаками – одновікові.  Комплектування групи за віком передбачає перебування в ній дітей однакового віку. Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладі дошкільної освіти.

2.3  За  бажанням батьків або осіб, які їх замінюють, у закладі дошкільної освіти може встановлюватися гнучкий режим роботи, який передбачає організацію різнотривалого, цілодобового перебування дітей. а також чергові групи у вихідні, неробочі та святкові дні.

У закладі освіти можуть функціонувати чергові групи в ранкові, вечірні години.

2.4 У закладі освіти функціонує 4 групи загального розвитку

2.5  Наповнюваність груп дітьми становить:

 для дітей віком від  трьох  до чотирьох років – до 20 осіб;

для дітей віком від чотирьох до п’яти років – до 20 осіб;

для дітей віком від п’яти до шести років – до 20 осіб;

 різновікові – до 15 осіб;

 з короткотривалим і цілодобовим перебуванням дітей – до 10 осіб;

 в оздоровчий період – до 15 осіб;

 в інклюзивних групах – до 15 осіб (з них не більше трьох дітей з особливими

освітніми потребами).

2.5 Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду ( кінець серпня).

2.6  Для  зарахування  дитини  у  заклад дошкільної освіти необхідно подати:

– заяву одного з батьків або особи, яка їх замінюють;

– свідоцтво про народження дитини;

– медичну довідку про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, про те, що 

         дитина може відвідувати заклад дошкільної освіти;

      – медичну довідку від лікаря про епідеміологічне оточення;

  •  довідку про склад сім'ї;

- документ, який підтверджує статус пільгової категорії сім’ї.

2.8   За  дитиною  зберігається  місце  у закладі освіти у разі:

–   її  хвороби, карантину;

–   санаторно-курортного  лікування та реабілітації;

–   на  час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють;

–   у літній оздоровчий період (75 днів).

2.9  Відрахування   дітей   із   закладу дошкільної освіти може здійснюватись:

–  за бажанням батьків, або осіб, які їх замінюють ;

– на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість  її  подальшого  перебування в закладі освіти цього типу;

– у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх  замінюють, коштів за харчування дитини протягом 2-х місяців;

– якщо дитина не відвідує заклад дошкільної освіти без поважних причин більше 2-х місяців.

2.10 Адміністрація закладу дошкільної освіти  письмово  повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш  як за 10 календарних днів.

2.11 Забороняється безпідставне відрахування дитини із закладу дошкільної  освіти.

 

III. РЕЖИМ РОБОТИ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

3.1 Режим роботи закладу дошкільної освіти встановлюється засновником відповідно до   законодавства України.

3.2  Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем протягом 10,5  годин.   Вихідні дні: субота, неділя, святкові та неробочі дні впродовж  календарного року.

3.3  Щоденний графік роботи закладу освіти:

                початок  роботи  о 8год 30хв;

                закінчення роботи о19год 00хв

3.4 При погодженні з засновником, заклад дошкільної освіти  за потребою  батьків може організовувати групи вихідного дня: субота та неділя з графіком роботи з 8год 30хв до 13год 00хв

 

IV. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В

ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

4.1  Навчальний рік у закладі дошкільної освіти  починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року,  оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.

4.2  Заклад дошкільної освіти здійснює свою діяльність відповідно до річного плану,  який  складається  на  навчальний  рік  та  оздоровчий період.

4.3 План роботи закладу освіти схвалюється  педагогічною радою закладу, затверджується директором закладу дошкільної освіти.

4.4   Освітній процес  проводиться українською мовою.

4.5 Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної

освіти та реалізується згідно з чинною програмою (програмами) виховання  дітей

та навчально-методичними посібниками затвердженими в установленому порядку МОН України, освітньою програмою розвитку.

 Освітня програма – це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом дошкільної освіти для досягнення вихованцями результатів навчання, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

4.7 Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.

4.10 Освітня програма, що розробляються на основі типових освітніх програм, не потребує окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти.

4.11 Додаткові освітні послуги, які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти, вводяться лише за згодою батьків дитини або осіб, які їх замінюють, за рахунок коштів батьків або осіб, які їх замінюють, фізичних та юридичних осіб на основі угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та закладом дошкільної освіти у межах гранично допустимого навантаження дитини.

Відмова батьків або осіб, які їх замінюють, від запропонованих додаткових освітніх послуг не може бути підставою для відрахування дитини з закладу дошкільної освіти.

Платні послуги не можуть надаватися замість або в рамках Державної програми за якою працює заклад дошкільної освіти.

 

V. ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ ДІТЕЙ У

 ЗАКЛАДІ  ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

5.1 Заклад дошкільної  освіти забезпечує збалансоване харчування дітей, необхідне для їх нормального росту і розвитку із дотриманням натурального набору продуктів, визначених спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі охорони здоров’я спільно з спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у галузі освіти і науки за погодженням з спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у галузі фінансів.

5.2  У закладі дошкільної освіти встановлено 3-разове  харчування.

5.3  Відповідальність за виділення коштів на продукти харчування, обладнання та устаткування для зберігання продуктів та приготування їжі покладаються на засновника(засновників), а також на директора  закладу  дошкільної освіти.

5.4 Контроль і державний нагляд за якістю харчування у закладі дошкільної освіти покладаються на засновника(засновників), відповідні органи управління охорони здоров’я та відділу освіти виконавчого комітету Поляницької сільської ради.

5.5  Контроль   за   організацією   та   якістю   харчування, закладкою продуктів харчування,  кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі,

санітарним станом харчоблоку, правильністю   зберігання,   дотриманням   термінів реалізації  продуктів  покладається  на кухарів, комірника,  медичних  працівників, директора закладу дошкільної освіти.

5.6 Пільгові умови оплати харчування дітей у закладі дошкільної освіти надаються за рішенням органу місцевого самоврядування за рахунок коштів місцевого бюджету.

5.8. Порядок встановлення плати за харчування дитини у державному та комунальному закладі визначається Кабінетом Міністрів України. 

 

VI. МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ДІТЕЙ У

ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

6.1 Медичне обслуговування дітей закладу дошкільної освіти здійснюється на безоплатній основі медичними працівниками, які входять до штату закладу або відповідних закладів охорони здоров’я, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

6.2 До основних обов’язків медичних працівників закладу дошкільної освіти  належать:

– моніторинг стану здоров’я, фізичного та нервово- психічного розвитку дітей, надання їм невідкладної медичної допомоги;

– організація і проведення медичних оглядів, у тому числі,   поглиблених, профілактичних та лікувально-оздоровчих заходів, оцінка їх ефективності;

– здійснення контролю за організацією та якістю харчування,  дотриманням раціонального режиму навчально-виховної діяльності, навчального навантаження;

– медичний контроль за виконанням санітарно-гігієнічного та протиепідемічного режиму;

–  проведення санітарно-просвітницької роботи серед дітей, батьків або осіб, які їх замінюють та працівників закладу.

6.3 Заклад освіти надає приміщення і забезпечує  належні умови    для    роботи медичного персоналу та проведення лікувально-профілактичних заходів.

 

VII.УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

7.1 Учасниками  освітнього процесу  у закладі освіти є:

– діти дошкільного віку;

– педагогічні працівники: директор, вихователь-методист, вихователі, старші вихователі, асистенти вихователів інклюзивних груп, вчителі-дефектологи, вчителі-логопеди, практичні психологи, соціальні педагоги, інструктор з фізкультури,  музичні керівники, керівники гуртків, студій, секцій, інших форм гурткової роботи та інші спеціалісти;

– помічники вихователів та няні;

– медичні працівники;

– батьки або особи, які їх замінюють;

– асистенти дітей з особливими освітніми потребами;

– фізичні особи, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

7.2 За успіхи в роботі встановлюються такі форми морального та матеріального заохочення:

- подяка

- нагородження грамотою

- премія

 7.3 Права і обов’язки дитини визначені Конституцією УкраїниЗаконом України “Про освіту”, Законом України «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами, охороняються конвенцією ООН «Про права дитини», чинним законодавством, а також угодою між дошкільним закладом і батьками.

7.4 Кожна дитина, що виховується в закладі дошкільної освіти, має гарантоване державою право на:

– безоплатну дошкільну освіту в державних і комунальних закладах дошкільної освіти;

– безпечні та нешкідливі для здоров’я умови утримання, розвитку, виховання і навчання;

– захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;

– безоплатне медичне обслуговування;

– захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також від фізичного та психологічного насильства, приниження її гідності;

– здоровий спосіб життя;

– якісне навчання за державними та авторськими програмами;

– вибір занять у гуртку за інтересами;

– розвиток своїх творчих здібностей та інтересів;

7.5  Права батьків або осіб, які їх замінюють:

– вибирати заклад дощкільної освіти та форму здобуття дитиною дошкільної освіти;

– обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу дошкільної освіти;

– звертатися до адміністрації закладу, відповідного органу управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;

– брати участь в покращенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу дошкільної освітио;

– отримувати систематичну інформацію про розвиток дитини, її
здоров’я, особливості поведінки в колективі однолітків;

– захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних та судових органах;

– заслуховувати звіти директора, спеціалістів та вихователів про роботу закладу дошкільної освіти;

– завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі дошкільної

освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

7.6  Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані:

– забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку
дошкільної освіти за будь-якою формою;

– постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан  дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей, формувати навички здорового способу життя;

– поважати гідність дитини, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

– дотримуватись установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти, а також умов договорів про спільну діяльність між закладом дошкільної освіти та батьками та про надання освітніх послуг (за наявності);

– своєчасно вносити плату за харчування дитини в закладі освіти у встановленому порядку (до 20 числа поточного місяця);

– своєчасно повідомляти заклад дошкільної освіти про можливість
відсутності або хворобу дитини;

– слідкувати за станом здоров’я дитини;

– підтримувати наступність у роботі сім’ї і закладудошкільної освіти з питань виховання і навчання дітей;

– інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

7.7  Педагогічний працівник закладу дошкільної освіти – особа з високими моральними якостями, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною спеціальністю та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, забезпечує результативність та якість роботи, а також фізичний і психічний стан якої дозволяє виконувати професійні обов’язки.

7.8 Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу освіти на тиждень, що відповідає тарифній ставці, становить:

– директора – 40 годин;

– вихователя – методиста – 36 годин;

– вихователя групи загального типу – 30 годин;

– вихователя інклюзивної групи, групи компенсуючого  типу – 25 годин;

– практичного психолога – 40 годин;

– музичного керівника – 24 години;

– інструктора з фізкультури – 30 годин;

– логопеда – 20 годин;

– керівника гуртка – 18 годин.

  • асистента вихователя інклюзивної групи – 36 годин;

– соціального педагога – 40 годин.

7.9 Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу дошкільної освіти обсягом менше тарифної ставки, встановлюється лише за його письмовою згодою у порядку, передбаченому законодавством України.

7.10 Оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу  та інших працівників закладу дошкільної освіти здійснюються згідно з

Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.

7.11 Трудові відносини регулюються законодавством України про працю, Законами України “Про освіту”,”Про дошкільну освіту” іншими нормативно – правовими актами, прийнятими відповідно до них, колективним договором та Правилами внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти.

7.12 Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти мають право:

– на академічну свободу;

– на  вільний  вибір  педагогічно  доцільних  форм,  методів  і засобів розвитку, виховання та навчання, що відповідають освітній програмі;

– на проходження сертифікації – зовнішнього оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (у тому числі з педагогіки та психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи;

– запроваджувати в практику роботи з дітьми кращі досягнення педагогів власного закладу дошкільної освіти, міста, області, держави, зарубіжні досягнення;

– брати участь у роботі органів самоврядування закладу дошкільної освіти;

– на підвищення кваліфікації, участь у методичних об’єднаннях, нарадах тощо;

– проводити в установленому порядку науково-дослідну, пошукову та експериментальну роботу;

– вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу дошкільної освіти;

– на соціальне  та  матеріальне  забезпечення  відповідно  до законодавства;

– на участь у роботі колегіальних органів управління закладу дошкільної освіти;

– на безпечні і нешкідливі умови праці;

– об’єднуватися  у  професійні  спілки  та  бути  членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

– на захист професійної честі та власної гідності;

– на педагогічну ініціативу, розроблення та упровадження авторських освітніх програм, проектів, методик, технологій, тощо;

– на доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому просторі;

– на справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

– на відзначення успіхів  своєї професійній діяльності;

– інші права, що не суперечать законодавству України.

7.13 Педагогічні працівники зобов’язані:

– виконувати  Статут,  Правила  внутрішнього трудового  розпорядку, умови контракту чи трудового договору;

      - дотримуватися педагогічної етики, норм загальнолюдської

моралі, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

       – співпрацювати з сім’ями здобувачів освіти дошкільного закладу з питань

виховання та навчання дітей;

– забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм  експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного та психологічного насильства;

– настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

– брати  участь  у  роботі  педагогічної ради та інших методичних  заходах, пов’язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальної та політичної культури;

–  виконувати накази та розпорядження керівництва;

– берегти майно закладу дошкільної освіти: обладнання, посібники, іграшки, підтримувати чистоту і дотримуватись правил санітарії, техніки безпеки, пожежної безпеки;

– постійно підвищувати свій професійний та загальнокультурний рівні, педагогічну майстерність;

– виконувати освітню програму для досягнення дітьми передбачених нею результатів розвитку, виховання та навчання;

– сприяти розвитку здібностей дітей, формуванню у них навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

– виховувати повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього природного середовища;

– інші обов’язки, що не суперечать законодавству України.

7.14 Педагогічні та інші працівники приймаються на роботу до закладу директором закладу дошкільної освіти.

7.15  Працівники закладу освіти несуть відповідальність за збереження життя, фізичне і психічне здоров’я дитини згідно з чинним законодавством.

7.16 Педагогічні працівники закладу освіти відповідно до Закону України «Про дошкільну  освіту» можуть проходити сертифікацію.

Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою.

За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному

працівнику видається сертифікат, який є дійсним упродовж трьох років.

Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником.

7.17  Педагогічний працівник, який пройшов сертифікацію, отримує щомісячну доплату в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката згідно із Законом України «Про освіту»

7.18  Педагогічні працівники закладу освіти підлягають обов’язковій атестації, яка проводиться, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового

положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України

7.19  У міжатестаційний період відповідно до Закону України «Про освіту» педагогічні працівники підвищують власну кваліфікацію, яка може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах (інституційна, дуальна, на робочому місці (на виробництві), тощо).

7.20 Педагогічним працівникам закладу дошкільної освіти ( також  обслуговуючому персоналу за наявності коштів у бюджеті ) виплачується допомога на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу (ставки заробітної плати) при наданні щорічної відпустки.

7.21 Працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу дошкільної освіти, не виконують посадових обов’язків, умов трудового договору (контракту) або за результатами атестації, не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

 

VIII. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

8.1 Управління     закладом освіти  здійснюється   відділом освіти Поляницької сільської ради

8.2  Безпосереднє керівництво роботою закладу освіти здійснює його директор, якого  призначає і звільняє з посади начальник відділу освіти з дотриманням чинного законодавства.

На посаду керівника закладу дошкільної освіти призначається особа, яка є громадянином України, має вищу освіту не нижче ступеня бакалавра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, вільно володіє державною мовою, а також має організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню професійних обов’язків.

8.3 Директор закладу освіти:

– планує діяльність та формує стратегію розвитку закладу дошкільної освіти;

– відповідає за реалізацію  завдань дошкільної  освіти,   що визначені
Законом України  “Про  дошкільну  освіту”  та  забезпечення  рівня
дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;

– затверджує  освітню програму. схвалену педагогічною радою закладу дошкільної освіти;

–  забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

– є представником закладу дошкільної освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених законом та установчими документами закладу;

– вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу дошкільної освіти;

–  розпоряджається в установленому  порядку майном і коштами закладу освіти;

– відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти;

– призначає на посаду та звільняє з посади працівників закладу дошкільної освіти, визначає їх функціональні обов’язки ;

– видає у межах своєї компетенції накази, контролює
їх виконання;

– контролює   відповідність   застосованих   форм,   методів   і   засобів розвитку, виховання і навчання дітей до їх вікових, психофізіологічних
особливостей, здібностей  і потреб;

– контролює   організацію   харчування   і   медичного   обслуговування дітей;

– подає на затвердження штатний розпис начальнику відділу освіти;

– затверджує Правила внутрішнього трудового розпорядку, затверджує посадові інструкції працівників та інструкції з техніки безпеки;

– забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил   техніки  безпеки,   вимог  безпечної  життєдіяльності   дітей   і працівників;

– забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу дошкільної освіти;

– підтримує ініціативу щодо вдосконалення освітнього процесу, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;

– організовує різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють;

– щороку  звітує  про  навчально-виховну,  методичну,  економічну  і фінансово-господарську діяльність закладу освіти на загальних зборах колективу та батьків, або осіб, які їх замінюють.

– відповідно до «Закону про освіту» України, установчих документів та колективного договору, має право встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії за використання в освітньому процесі іноземних мов, сучасних технологій, реалізацію інноваційних проектів тощо.

– здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу дошкільної освіти.

8.4 Постійно діючий колегіальний орган у закладі освіти – педагогічна рада.  Робота педагогічної ради планується довільно, відповідно до потреб закладу дошкільної освіти. Кількість засідань педагогічної ради – не менше 4-х разів на рік. До складу педагогічної  ради  входять:  директор, педагогічні  працівники,  медичні  працівники, інші спеціалісти.  Можуть   входити   голови  батьківських  комітетів. Запрошеними з правом  дорадчого  голосу можуть бути представники громадських  організацій,  педагогічні працівники закладів середньої освіти, батьки або особи, які їх замінюють. Головою педагогічної ради є директор закладу освіти.

  Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік. Педагогічна рада закладу дошкільної освіти:

– схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти,  виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;

– формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

– розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу у закладі;

– визначає план роботи закладу та педагогічне навантаження педагогічних працівників;

– затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;

– обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи;

–  затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

– заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;

– розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

– визначає шляхи співпраці закладу дошкільної освіти з сім’єю;

– ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення  працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

– розглядає питання щодо відповідальності працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

– має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

– розглядає інші питання, віднесені законом або установчими документами закладу до її повноважень.

Рішення педагогічної ради закладу дошкільної освіти вводяться в дію наказом директора дошкільної закладу.

8.5  У закладі дошкільної освіти можуть діяти:

– органи самоврядування працівників закладу дошкільної освіти;

– органи батьківського самоврядування;

– інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

8.6  Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу дошкільної освіти, які скликаються не рідше одного разу на рік. Кількість учасників загальних зборів від працівників закладу дошкільної освіти – 2/3, батьків та представників громадськості – 1/3. Термін їх повноважень становить один рік. Рішення   загальних   зборів  приймаються  простою  більшістю голосів від загальної кількості присутніх.

Загальні збори (конференція) :

– заслуховують звіти керівника закладу дошкільної освіти з питань статутної діяльності та дають оцінку його професійно-педагогічної діяльності;

– розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу дошкільної освіти.

–  обирають  раду    закладу дошкільної освіти,  її  членів  і  голову, встановлюють терміни її повноважень;

- затверджують основні напрями вдосконалення роботи і розвитку закладу дошкільної освіти.

8.7  У  період  між  загальними зборами може  діяти  рада закладу дошкільної освіти. Кількість засідань ради визначається за потребою. Засідання  ради    закладу дошкільної освіти є  правомірним, якщо в ньому  бере  участь  не  менше  двох  третин її членів (працівники закладу освіти, батьки). Рада  закладу дошкільної освіти  організовує виконання рішень загальних зборів, розглядає  питання поліпшення умов для здобуття дошкільної освіти, зміцнення  матеріально-технічної  бази,  поповнення й використання бюджету закладу,   вносить   пропозиції   щодо   морального   і матеріального  заохочення  учасників  освітнього процесу, погоджує зміст і форми роботи з педагогічної освіти батьків або осіб, які їх замінюють.

8.8 За рішенням засновника відповідно до спеціальних нормативних актів у закладі дошкільної освіти може створюватись наглядова (піклувальна рада). Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами закладу дошкільної освіти.

 

IX. МАЙНО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

9.1. Майно закладу дошкільної освіти становлять основні фонди, а також інші цінності, вартість та структура яких відображається у балансі;

9.2.Майно закладу дошкільної освіти є комунальною власністю і належить йому на правах оперативного управління;

       9.3.Матеріально-технічна база закладу дошкільної освіти  включає будівлі,споруди, земельну ділянку, комунікації, інвентар,обладнання, транспортні засоби,інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у    балансі закладу дошкільної освіти.

9.4. Вимоги до матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти визначаються  відповідними   будівельними та санітарно-гігієнічними нормами і правилами, а також Типовим переліком обов’язкового обладнання закладу дошкільної освіти, навчально-наочних посібників, іграшок, навчально-методичної, художньої та іншої літератури.

9.5. Будівлі, споруди, устаткування та інше майно, що належить до основних засобів закладу освіти, не може бути предметом застави, на нього не може бути

накладене стягнення;

9.6. Об’єкти та майно комунальних закладів освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

9.7. Збитки, завдані закладу дошкільної освіти, в результаті порушення майнових прав, громадянами, юридичними особами і державними органами, відшкодовуються закладові за рішенням суду.

9.8  Засновник здійснює контроль за ефективністю використання та збереження закріпленого за закладом освіти комунального майна, правомірністю дій стосовно комунальної власності та веденням фінансово-господарської діяльності відповідно до чинного законодавства;

9.9  Рішенням сесії Поляницької сільської ради  в оперативне користування закладу дошкільної освіти  можна передавати  земельну ділянку. на якій розташоване приміщення закладу дошкільної освіти,   ігрові майданчики з ігровими спорудами, комунікації, квітники. інвентар та обладнання, тощо.

 

X. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

10.1 Фінансово-господарська діяльність закладу дошкільної освіти здійснюється відповідно до Законів України  «Про освіту»,  «Про дошкільну освіту», Законів про бюджет,  місцеве самоврядування та інших нормативно-правових актів.

10.2 Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу дошкільної освіти фінансуються за рахунок коштів засновника.

10.3. Джерелами фінансування закладу дошкільної освіти можуть бути кошти:

– сільського бюджету, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування;

–  батьків або осіб, які їх замінюють;

– добровільні пожертвування і цільові внески фізичних і юридичних осіб та інші надходження, не заборонені законодавством України;

– плата за надання освітніх та інших послуг відповідно до укладених договорів.

10.4.  Дошкільний навчальний заклад за погодженням із засновником(и) має право:

       - отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій або фізичних осіб;

       - здавати в оренду приміщення, споруди, обладнання юридичним та фізичним  особам  для  провадження  освітньої діяльності згідно із законодавством.

 10.5  Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі дошкільної освіти визначається засновником відповідно до законодавства.

10.6 Заклад дошкільної освіти самостійно визначає потребу у матеріальних ресурсах і продуктах харчування, одержує їх на договірних основах, згідно з нормами, визначеними МОЗ України.

10.7 Штатні розписи закладу дошкільної освіти підписуються директором  закладу дошкільної освіти, головним бухгалтером відділу освіти Поляницької сільської ради та затверджується начальником відділу освіти Поляницької сільської ради на основі Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти.

10.8 Фінансова діяльність закладу дошкільної освіти спрямована:

- на створення єдиного  фонду виробничого і соціального розвитку;

- на формування єдиного фонду оплати праці;

- на створення фонду матеріальних і прирівняних до них затрат.

10.9 Заробітна плата працівників закладу дошкільної освіти  залежить від навантаження, встановлюється за результатами атестації у відповідності з єдиною тарифною сіткою оплати праці працівників бюджетних установ.  Питання про надбавки і доплати вирішується директором та представниками колективу.

10.10 Педагогічним працівникам встановлюються щомісячні надбавки за вислугу років у розмірах:

– понад три роки – 10 відсотків;

– понад 10 років – 20 відсотків;

– понад 20 років – 30 відсотків посадового окладу.

10.11.Заклад освіти відповідно до «Закону про освіту» України, має право;

          - на відриття банківського рахунку для власних надходжень з фінансових джерел, не заборонених законодавством;

        - встановлювати педагогічним працівникам доплати, надбавки, премії та інші види заохочень.

10.12. Педагогічним працівникам закладу освіти за рахунок власних надходжень  відповідно дj «Закону про освіту» України, може надаватися матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань. Умови надання такої допомоги визначаються установчими документами закладу освіти або колективним договором.

 

XI. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

11.1 Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу здійснюється  центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту». Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

Інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника, колегіального органу управління або піклувальної ради закладу дошкільної освіти у випадках передбачених чинним законодавством.

11.2 Заклад дошкільної освіти підпорядкований і підзвітний відділу освіти Поляницької сільської ради.

       11.3 Зміст, форми, періодичність контролю, не пов’язаного з освітнім процесом, встановлюється Поляницькою сільською радою, згідно з чинним законодавством;

11.4. Контроль за іншими сторонами діяльності закладу освіти здійснює державна фіскальна служба, контрольно-ревізійні органи, відділ освіти Поляницької сільської ради відповідно до чинного законодавства.

11.5. Громадський нагляд (контроль) у системі дошкільної освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду.

11.6 Безпосередньо в закладі дошкільної освіти громадський нагляд (контроль) може проводитися виключно з дозволу директора закладу дошкільної освіти, крім випадків, встановлених законодавством.

 

XIІ.  МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

12.1 Міжнародне  співробітництво у системі дошкільної освіти здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

12.2 Держава сприяє міжнародному співробітництву у системі дошкільної освіти.

 

XІІІ. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У СФЕРІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

13.1 Працівники закладу дошкільної освіти, що винні у порушенні законодавства про дошкільну освіту, несуть відповідальність у порядку, встановленому законами України.

13.2  Не виконання закладом дошкільної освіти ліцензійних умов може бути підставою для позбавлення його ліцензії на провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти.

 

ХІV. ЛІКВІДАЦІЯ, РЕОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПЕРЕПРОФІЛЮВАННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

14.1. Рішення   про   ліквідацію, реорганізацію чи перепрофілювання закладу дошкільної освіти приймається засновником закладу відповідно до діючого законодавства України.

14.2. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною наказом засновника, а   у   випадках   ліквідації   за   рішенням   господарського   суду – ліквідаційною комісією, призначеною цим  органом.

14.3. 3 моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження  з управління справами закладу дошкільної освіти. Ліквідаційна комісія складає баланс і подає його засновнику

14.4.У разі реорганізації права та зобов’язання закладу дошкільної освіти переходять до правонаступників, визначених відділом освіти Поляницької

      сільської ради

14.5. При ліквідації  і реорганізації закладу дошкільної освіти звільненим працівникам гарантується додержання їх прав та інтересів згідно з трудовим законодавством України.

14.6.У разі ліквідації закладу дошкільної освіти вивільнені приміщення використовуються виключно для роботи з дітьми. Майно, яке є комунальною власністю (земельні, ділянки, будівлі, споруди, обладнання, тощо), придбання чи відокремлення якого призначене для здобуття дітьми дошкільної освіти, використовується виключно для роботи з дітьми.

14.7.Заклад освіти вважається ліквідованим  або реорганізованим з моменту внесення про це запису до Єдиного державного реєстру.

 

                       Директор ЗДО «Ластівочка»                    Т.С. Молдавчук

 

 

      У «Статуті…» пронумеровано, прошнуровано

                  та скріплено печаткою 20 (двадцять) аркушів

                                                                

                                                    

                                 Поляницький сільський голова                            М.М. Поляк                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://www.facebook.com/matarzhukyu

 БІЛЬШЕ ФОТО ТА ВІДЕО у мережі facebook

https://www.facebook.com/matarzhukyu

enlightened

Логін: *

Пароль: *