Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткової роботи на 2023/2024 р.
Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткової роботи
практичного психолога Молдавчук Роксолани Василівни на 2023/24р.
для дітей з аутизмом розроблено згідно комплексної програми розвитку дошкільного віку з аутизмом «Розквіт» / Наук. кер. та заг. ред. Т. В. Скрипник.
І рівень |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Дитина в соціумі |
Мовлення дитини |
Сенсорно-пізнавальний простір |
Ігрова діяльність |
Формування рухових навичок |
Розвиток соціально-побутових навичок |
Примітки |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1 |
Формувати уявлення про власне тіло. |
Розвивати немовленнєві прояви дитини (виконувати відповідні дії з дитиною: обіймати, лоскотати, привертати увагу до обличчя дорослого). |
Формувати прагнення дитини досліджувати власне відображення у дзеркалі. |
Формувати позитивно-емоційний відгук, використовуючи вірші-забавлянки. |
Формувати імітацію загальної моторики (помахати рукою, плескати в долоні). Формувати імітацію дрібної моторики (вказівний жест). |
Прищеплювати соціально-побутові навички (брати і тримати в руці ложку, горнятко). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.2 |
Формувати вміння орієнтуватися в тілобудові людини (завдяки багаторазовим повторенням). |
Вчити вмінню співвідносити власне ім'я з собою. |
Досліджувати предмети (брати в руки, розглядати, перекладати з руки в руку). |
Вивчати частини тіла на собі та на ляльці. |
Формувати імітацію загальної (привітання за руку) і дрібної моторики (постукування вказівним пальцем по столу). |
Формувати вміння користуватися горнятком, ложкою. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.3 |
Формувати передумови не уникати погляду в обличчя людини. Фіксувати погляд на предметі, шукати предмет, що зник. |
Вчити використовувати для спілкування жести: "так" - тверджувальний, "ні" - заперечувальний рух головою. |
Формувати вміння захоплювати предмет вказівним та великим пальцями (пінцети и й захват). |
Виконувати прості ігрові дії разом із дорослим і за наслідуванням. |
Формувати імітацію загальної моторики (кивок головою "Так", похитати головою "Ні") і дрібної моторики (з'єднати великий і вказівний пальці). |
Формувати навичку миття рук з допомогою дорослого. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.4 |
Формувати вміння реагувати на інструкцію "Подивися на мене". |
Вчити застосовувати для спілкування жест "Дай" (відкрита долоня простягнутої руки) та вказівний жест (вказівний палець). |
Формувати вміння орієнтуватися у квазіпросторовому полі (втулки. вкладки). |
Вчити адекватно використовувати знайомі іграшки за функціональним призначенням. |
Формувати імітацію загальної (руки вгору, руки вниз) і дрібної моторики (захоплення предмета трьома пальцями). |
Формувати навички одягання, роздягання. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.5 |
Вчити дитину стежити за іграшкою. що палає. |
Диференціювати поняття "Так". "Ні" за допомогою провокаційних запитань (наприклад, вказуючи на м'ячик, дорослий запитує: "Це яблуко?"). |
Вчити дитину утримувати та відпускати іграшки, виготовлені з різних матеріалів (м'які, тверді). |
Формувати навички гратися серед інших дітей, гра при цьому може бути паралельною. |
Формувати імітацію загальної моторики (використання двокомпонентних дій імітування: "Доторкнися до носа", "Плесни в долоні") та імітацію дрібної моторики ("З'єднай великий палець з іншими пальцями руки по черзі"). |
Вчити складати іграшки на місце (методика: рука в руці). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
II РІВЕНЬ |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1 |
Формувати вміння обстежувати навколишнє середовище (дорослий називає предмет, дитина показує названий предмет). |
Розвивати та підтримувати здатність до будь-яких вербальних проявів. |
Розрізняти поняття "один-багато". Вчити розрізняти та впізнавати червоний колір. |
Вправляти у наслідуванні простих дій із лялькою. |
Імітувати загальну моторику:використання двокомпонентних дій ("Плесни в долоні", "Піднеси руки догори"). Імітувати дрібну моторику: складання мозаїки. |
Привчати займати відповідне місце за столом під час прийому їжі. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2 |
Формувати спостережливість, уміння в люстерку впізнавати себе,інших дітей і дорослих. |
Вчити дитину користуватися словами "це", "ось". |
Вчити виокремлювати один і багато предметів із групи предметів. |
Продовжувати формувати поняття "один", "багато": виконувати дії з мильними бульбашками (ловити, самостійно видувати). |
Імітувати загальну моторику: вчити виконувати інструкцію "Сядь - встань" (на стілець, зі стільця). Імітувати дрібну моторику: вчити нанизувати намистинки на мотузку. |
Формувати вміння визначати своє місце у просторовому середовищі (стілець, шафа, ліжко тощо). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.3 |
Вчити дитину адекватних методів сприймання та обстеження живих і неживих предметів оточення, впізнавати себе і близьких на фотографіях. |
Вчити дитину користуватися словами "нема", "є", позначати семантичну категорію зникнення. |
Вчити розрізняти предмети за розміром (великий, маленький); розрізняти дві різні геометричні фігури (квадрат, круг). |
Моделювати за наслідуванням різні будівлі з великого та малого іграшкового будівельного матеріалу. |
Загальна моторика: вчити виконувати інструкцію "Дай руку", "Ідемо за руку". Дрібна моторика: вчити відщипувати шматочки пластиліну. |
Формувати вміння знімати предмети одягу та взуття без застібок. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4 |
Формувати почуття власності: сприяти розвитку уявлень дитини про себе як власника відповідних речей (місце за столом, ліжко, посуд). |
Вчити виконувати дію за словесною інструкцією. "Іди сюди", "Подивися на мене", "Сідай". |
Ознайомлювати з формами предметів (куб, куля). Вчити розрізняти та впізнавати жовтий колір. |
Вчити виконувати за допомогою дорослого ігрові дії за наслідуванням: завантажувати автомобіль (геометричні фігури). |
Загальна моторика: вчити виконувати двокомпонентні інструкції ("Доторкнися до плечей", "Доторкнися до колін"). Дрібна моторика: вчити розкачувати "ковбаску" із пластиліну. |
Вчити складати іграшки у визначене місце. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІII РІВЕНЬ |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1 |
Підхоплювати Зацікавленість дитини так, ніби сам цікавишся саме тим предметом, ситуацією, на яку дитина звернула увагу. |
Вчити впізнавати тварину за звуконаслідуванням. |
Вчити розрізняти поняття "один-мало". "багато". |
Виконувати прості ігрові дії відповідно до прохання дорослого, використовуючи муляжі тварин. |
Загальна моторика: розвивати навички стрибати (підстрибувати на обох ногах). Дрібна моторика рук: вчити різати пластилін пластиковою стекою на шматочки. |
Удосконалювати навички правильного с вчити використовувати під час їжи серветку. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.2 |
Розвивати вміння привертати увагу дитини до самої себе прийнятними методами. |
Збагачувати словник дієсловами за допомогою дібраних дієслівних карток. |
Формувати розуміння Питання "Скільки?" Вчити розрізняти та впізнавати зелений колір. |
Виконувати з допомогою дорослого ігрові дії відповідно до словесної інструкції. Ігрові дії з лялькою. |
Загальна моторика: перестрибувати відштовхуючись обома ногами через гімнастичну палицю, що лежить на підлозі. Дрібна моторика: ознайомлення з ножицями. Вчити різати папір. |
Формувати вміння мити руки, обличчя у правильній послідовності. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.3 |
Вчити реагувати на власне ім'я, що його вимовляє дорослий з різною інтонацією. |
Формувати вміння відповідати на запитання про певну ситуацію ("Що ти робиш?" в той момент, коли дитина чимось зайнята). |
Вчити розуміти частини цілого, показувати частини та співвідносити їх із зображеннями. Закріплювати знання про жовтий, червоний, зелений кольори. |
Виконувати ігрові дії за допомогою дорослого (за словесною інструкцією): будування гаража для автомобіля. |
Загальна моторика: вчити стрибати в обруч, поклавши його на підлогу, і вистрибувати з нього. Дрібна моторика: малювання фарбами, за допомогою пальчиків. |
Вчити дотримуватися послідовності під час одягання та роздягання за допомогою візуального плану дій. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.4 |
Формувати статеву ідентифікацію і диференціацію за допомогою використання спеціальних ігор та іграшок. |
Запитуючи про зображене на картинці, наполягати на відповідях про суб'єкт-об'єкти у взаємодії. У такий спосіб допомагаючи дитині висловлюватися словосполученнями (ліжко ляльки), використовуючи підказки. |
Вчити розрізняти площинні геометричні фігури (трикутник);
розрізняти та впізнавати синій колір. |
Розвивати зацікавленість довкіллям. Дидактична гра "На городі". |
Загальна моторика: розвивати навички метання предмета: кидати великий м'яч знизу обома руками дорослому і ловити його. Дрібна моторика: розвивати координацію рухів рук через ігри у піску. |
Формувати вміння розуміти та виконувати доступні доручення (поївши, віднести тарілку). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.5 |
Прищеплювати шанобливе ставлення до дорослих та однолітків. |
Вчити дитину оперувати предметом, що її цікавить (ховати іграшку високо на полицю, на стіл). Потім мінятися ролями і просити дещо сховати. |
Виокремлювати два предмети з множин за наслідуванням, за зразком.
Вчити лічити в межах 2. |
Формувати вміння об'єднувати ігрові дії у логічні ланцюги, складені з двох або кількох послідовних дій (наприклад: навантажити вантажівку овочами). |
Загальна моторика: розвивати навичку метання предмета, прокочувати м'яч однією або обома руками по підлозі, намагаючись влучити в предмет. Дрібна моторика: співвідносити кількість "один", "два" з кількістю пальців. |
Формувати звичку користуватися індивідуальним гребінцем. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.6 |
Формувати вміння у доступній формі адекватно емоційно відповідати на події, ситуації та емоції іншої людини. |
Вчи ти використовувати займенники "мій", "моя". "моє" (називання частин власного тіла; предметів. що належать дитині: "мій ніс", "моє пальто"). |
Вчити і розрізняти поняття "великий -маленький", "однакові -різні". Вчити розрізняти та впізнавати білий колір. |
Формувати прості пантомімічні вміння на тему "Сад, город". |
Загальна моторика: розвивати основні рухи дитини під час ходьби, формувати слухо-рухову та зорово-рухову координацію (поняття "вперед -назад"). Дрібна моторика: вчити різати ножицями по прямій лінії. |
Закріплювати негативне ставлення до шкідливих звичок (брати пальці та різні предмети до рота |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.7 |
Вчити відстоювати в різній формі відчуття власності "моє"
(виявляти емоції у відповідь на ситуації, події). |
Називати частини тіла та предмети, що належать другій особі: "твій", "твоя", "твоє" тощо. |
Об'єднувати предмети у різноманітні множини, орієнтуючись на колір (жовтий, червоний, зелений, синій, білий)
(дидактична гра "Вибери все біле). |
Сюжетна взаємодія з двома діючими особами (водій -пасажир, мама -донька, лікар -пацієнт тощо). |
Загальна моторика: формувати цілеспрямовану моторну активність (рухлива гра "Упіймай м'яч").
Дрібна моторика: елементи гудзикотерапії (викладаємо малюнок із ґудзиків).
|
Виховувати самостійність дітей у типових побутових ситуаціях через закріплення раніше сформованих навичок (навички самообслуговування). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІV рівень |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.1 |
Формувати вміння впливати на людей з метою привернути їхню увагу до себе, до своєї діяльності. |
Вчити дитину формулювати прохання у вигляді словосполучень "хочу цукерку". |
Ознайомлювати з числом і цифрою 3.
Вчити порівнювати предмети за висотою. |
Формувати ставлення до ляльки як до "макета" людини, призначеного для гри (дивитися в очі, погладжувати по голівці). |
Загальна моторика: формувати вміння виконувати за наслідуванням різні рухи кінцівок, простежуючи за допомогою зорового аналізатора. Дрібна моторика: ниткографія. |
Формувати навички ручної праці, брати участь у виготовленні виробів із природного матеріалу. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.2 |
Вчити вживати слова, спрямовані на налагодження контактів із довколишнім ("іди сюди", "пограймося"), адекватно реагувати на них. |
Стимулювати до вживання слів-звертань (наприклад, "мамо", "дай пити"). |
Вчити розрізняти та впізнавати чорний колір; чергувати два кольори, викладаючи різноколірні бруски чи кубики у відповідній послідовності. |
Вчити послідовно відтворювати ланцюжок ігрових дій
(наприклад, годування, вкладання ляльки спати тощо). |
Загальна моторика: стимулювати та підтримувати рухову активність (повороти праворуч-ліворуч,
права - ліва рука в сторону, долонею догори) |
Підвищувати самостійність дитини в типових побутових ситуаціях
(наприклад, участь у добрих справах: погодувати тварин тощо). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.3 |
Здійснювати цілеспрямований супровід предметної діяльності та гри дитини(намагатися завершити роботу в доступній формі, звертаючись по допомогу, шукати потрібний матеріал). |
Закріплювати поняття кількості, величини, кольору.
Вчити правильно узгоджувати слова у словосполученні. |
Ознайомити з числом і цифрою "4".
Вчити порівнювати дві групи предметів накладанням, прикладанням, перелічуванням. |
Вирішувати проблемно-ігрові ситуації
("Наш ведмедик захворів...", "У лисички немає будиночка..."). |
Загальна моторика: виконувати образні рухи: "Як стрибає зайчик?" (ходіння навшпиньки, стрибки на обох ногах). Дрібна моторика: складання мозаїки, гра з квасолинами. |
Опановувати різні способи взаємодії у повсякденному спілкуванні та побутовій діяльності. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.4 |
Заохочувати дитину брати участь у різних видах колективної діяльності з однолітками.
|
Формувати знання про категоризацію предметів
(яблуко, груша - це фрукти).
|
Вчити збільшувати або зменшувати кількість предметів на 1. Ознайомлювати з прийомами поділу предметів на рівні частини.
Лічба в межах 4.
|
Добирати з допомогою дорослого іграшки для здійснення знайомих ігрових дій побутового характеру. |
Загальна моторика: формувати навички ходьби по доріжці. Дрібна моторика: застібаємо - розстібаємо ґудзики. |
Створення умов для розвитку пізнавальної спрямованості на функціональні властивості предмета (наприклад: "Що з ним (предметом) можна робити"). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
V рівень |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.1 |
Формувати в дитини вміння регулювати свої дії
(пірамідка у зібраному вигляді, зняти кільце - нема пірамідки). |
Вчити дитину встановлювати причиново-наслідкові зв'язки. |
Сформувати уявлення про час доби та особливості діяльності людини в цей час.
Ознайомити з числом та формувати вміння лічити до 5. |
Розвивати вміння використовувати у грі різні будівельні споруди. |
Загальна моторика: формувати вміння наслідувати різні рухи під час фізичних вправ. Вправи для розвитку координації рухів (почергове пеенесення ноги в положенні сидячи через палицю). Дрібна моторика: пальчикові вправи "Сонечко", "Дощик". |
Закріплювати навички ручної праці(виготовлення з дорослим запропонованих виробів). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.2 |
Формувати вміння дитини наслідувати поведінку дорослого. Розвивати бажання наслідувати. |
Використовувати в роботі недавній досвід дитини. Схвалювати умовиводи та коментарі дитини (створення альбому зі світлин і малюнків). |
Ознайомлення з числом і цифрою 6. Вчити розрізняти та впізнавати коричневий колір. |
Формувати спільну діяльність у невеликих групах (2-3 дітей), розвивати дружні партнерські взаємини у грі. |
Загальна моторика:вправи для формування цілеспря мованості рухів: кидання м'яча в обруч, що лежить на підлозі. Дрібна моторика: розвивати вміння правильно тримати олівець. |
Вчити дитину поєднувати події між собою та говорити про намічені закономірності у найближчому оточенні |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.3
|
Формувати відчуття оптимальної дистанції у взаєминах із різними людьми
(визнавати відповідні межі допустимої поведінки) |
Активно використовувати сюжетні картинки; спочатку впорядковувати їх, а потім на основі відповідної послідовності вчити дитину будувати розповідь. |
Вчити порівнювати предмети за довжиною та шириною.
Перелічувати предмети та їх зображення в межах 6. |
Вчити складати (накладати) сюжетний малюнок, що його запропонував педагог. з дрібних геометричних фігур (обіграти сюжет). |
Загальна моторика: залучати дитину до спільної дії з ровесниками (ходьба в колоні, тримаючись за палицю чи мотузку).
Дрібна моторика: розвивати вміння правильно тримати пензлик.
|
Спонукати дитину допомагати своїм одноліткам за нагадуванням дорослого. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.4 |
Позитивно впливати на формування в дитини самоповаги: Підкреслювати та заохочувати правильну поведінку. |
Заохочувати і вчити дитину активно використовувати набуті комунікативні навички. |
Вчити орієнтуватися на аркуші паперу, виокремлюючи верх, низ, сторону, середину.
Вчити розрізняти та розпізнавати блакитний колір. |
Вчити уявляти себе персонажем гри, відповідно до ролі застосовувати ігрові дії. |
Загальна моторика: розвиток спільної діяльності: присідання з обручем (один обруч, багато дітей). Дрібна моторика: розфарбовування контурних малюнків. |
Розвивати активність дітей, бажання виконувати доручення дорослих. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.5 |
Під час виконання режимних моментів стимулювати активність дитини та викликати в неї потребу в контакті. |
Привчати вільно спілкуватися з дорослими і ровесниками. відповідати на запитання та самостійно ставити запитання. |
Ознайомити з числом і цифрою 7. Формувати вміння лічити в межах 7. Розвивати навички використання в лічбі практичних ситуацій та фрагменти казок (казка"Ріпка"). |
Розвивати навички до спільної діяльності: притягування предмета (возика з вантажем на мотузці). |
Загальна моторика: формувати відчуття змагання. Гра "Хто перший?" (перенесення предметів). Дрібна моторика: підготовка руки до письма (проведення прямих ліній) |
Пояснювати дітям, чому треба чинити саме так. Обговорювати можливі наслідки неправильної поведінки як для самої дитини, так і для довколишніх. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.6 |
Вчити усвідомлювати свої фізичні можливості, їх відмінності від можливостей інших (дорослих, однолітків); просити допомогу ("допоможи") або говорити "не можу", "мені.
|
Вчити сприймати, розуміти та відтворювати речення з опорою на сюжетний малюнок.
Вправа "Додай потрібне слово" (у білки народилися...білченята) |
Ознайомити з числом та цифрою 8.
Вправляти у лічбі предметів у межах 8. називаючи кожне число.
Зіставляти число із предметами.
|
Розвивати вміння використовувати споруди з іграшкового будівельного матеріалу в сюжетно-рольовій грі. |
Загальна та дрібна моторика: розширювати арсенал засобів впливу на розвиток психомоторної сфери, використовуючи мотив конкуренції (гра "Спритні мотальники"). |
Формувати розуміння узагальнення предметів за їх функцією (посуд для сервірування). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.7 |
Розвивати увагу до ближнього, створювати умови для дитини, щоб вона почувалася в центрі уваги (гра "Луна"). |
Вчити повідомляти про події дня, про виконані дії. |
Ознайомити з геометричною фігурою - прямокутник. Вчити розрізняти геометричні фігури за їх властивостями (круг, квадрат, трикутник, прямокутник). Обстежувати форми дотиково-руховим і зоровим шляхами. |
Заохочувати дітей до використання в іграх предметів-замінників: кільце від пірамідки -кермо. |
Загальна моторика: розвивати навички спільної діяльності.
Наприклад: качання пресу в парах.
Дрібна моторика: готувати руку до письма(вчити проводити лінії, зигзаги). |
Формувати вміння знаходити різні способи для дослідження результатів праці з допомогою дорослого. (Мотивувати результатом виконаної роботи.) |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.8 |
Формувати вміння спілкуватися з дітьми та дорослими у відповідній ситуації (вміти вислухати іншого, звертатися з проханням). |
Створювати ситуацію, яка б вимагала від дитини короткого пояснення
(про будову іграшки, виконання дій). |
Число і цифра 9. Порядкова лічба у межах 9. Лічба на предметах, множинах та їх зображеннях. |
Ознайомлювати дітей під час ігор з таким матеріалом як пісок, глина, камінці, їх властивостями. |
Загальна моторика: розвивати вміння діяти разом із дітьми, наслідуючи дії дорослого.
Дрібна моторика: готувати руку до письма (штрихування фігур). |
Продовжувати вчити добирати відповідно до часу доби гігієнічні дії. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.9 |
Давати змогу кожній дитині взяти участь у колективній діяльності, визначати своє місце (наприклад: спільне малювання) |
Вчити класифікувати та узагальнювати предмети, речі, що навколо. |
Формувати вміння визначати місце, в якому розташований предмет, і, навпаки, за вказаним місцем знайти предмет (наприклад: гра "Де заховано?"). Вчити розрізняти та впізнавати рожевий колір. |
Вчити елементів театралізованих ігор (наприклад, ляльковий театр). |
Загальна моторика: залучати дітей до підготовки спортивних свят. Дрібна моторика: обводити по контуру предмети. |
Продовжувати вчити вживати дієслова у трьох часових формах ( я буду їсти, я їм, я поїв) |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.10 |
Сприяти розвитку згуртованості групи, організації спільних дій; формувати уважне та бережне ставлення один до одного. |
Продовжувати вчити використовувати засвоєну лексику у власному мовленні в усіх формах роботи. |
Вчити розрізняти і класифікувати 4 еталонні форми (круг, квадрат, трикутник, прямокутник). Ознайомити з числом і цифрою 10. Порядкова лічба в межах 10.
|
Продовжувати формувати вміння емоційно відгукуватися на виставу, співчувати героям, реагувати на їхні вчинки. |
Загальна та дрібна моторика:
формувати вміння виконувати рухи за сигналом, узгоджувати свої рухи (дитини) з рухами інших дітей. |
Формувати вміння розподіляти обов'язки.
Послідовно виконувати завдання, допомагати товаришам відповідально ставитися до завдання. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.11 |
Вчити дотримуватися Моральних правил під час спілкування та гри із представниками протилежної статі. |
Залучати дитину до перегляду дитячих книг, сприяти зацікавленому розгляданню ілюстрації. |
Вчити застосовувати математичні знання і вміння в повсякденному житті. Ознайомити з кольорами веселки. |
Розвивати зацікавлення дитини різними видами ігор, уміння дотримуватися правил, дружно гратися, завершувати гру
|
Загальна моторика: вправляти дітей у різних видах рухів, добиватися усвідомленого засвоєння і чіткого їх виконання.
Дрібна моторика: підготовка руки до письма. |
Постійно стимулювати активність дитини, заохочувати для закріплення вироблених умінь і навичок. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Календарно-тематичне планування корекційно-розвиткової роботи
для дітей з аутизмом розроблено згідно комплексної програми розвитку дошкільного віку з аутизмом «Розквіт» / Наук. кер. та заг. ред. Т. В. Скрипник.
І рівень |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Дитина в соціумі |
Мовлення дитини |
Сенсорно-пізнавальний простір |
Ігрова діяльність |
Формування рухових навичок |
Розвиток соціально-побутових навичок |
Примітки |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.1 |
Формувати уявлення про власне тіло. |
Розвивати немовленнєві прояви дитини (виконувати відповідні дії з дитиною: обіймати, лоскотати, привертати увагу до обличчя дорослого). |
Формувати прагнення дитини досліджувати власне відображення у дзеркалі. |
Формувати позитивно-емоційний відгук, використовуючи вірші-забавлянки. |
Формувати імітацію загальної моторики (помахати рукою, плескати в долоні). Формувати імітацію дрібної моторики (вказівний жест). |
Прищеплювати соціально-побутові навички (брати і тримати в руці ложку, горнятко). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.2 |
Формувати вміння орієнтуватися в тілобудові людини (завдяки багаторазовим повторенням). |
Вчити вмінню співвідносити власне ім'я з собою. |
Досліджувати предмети (брати в руки, розглядати, перекладати з руки в руку). |
Вивчати частини тіла на собі та на ляльці. |
Формувати імітацію загальної (привітання за руку) і дрібної моторики (постукування вказівним пальцем по столу). |
Формувати вміння користуватися горнятком, ложкою. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.3 |
Формувати передумови не уникати погляду в обличчя людини. Фіксувати погляд на предметі, шукати предмет, що зник. |
Вчити використовувати для спілкування жести: "так" - тверджувальний, "ні" - заперечувальний рух головою. |
Формувати вміння захоплювати предмет вказівним та великим пальцями (пінцети и й захват). |
Виконувати прості ігрові дії разом із дорослим і за наслідуванням. |
Формувати імітацію загальної моторики (кивок головою "Так", похитати головою "Ні") і дрібної моторики (з'єднати великий і вказівний пальці). |
Формувати навичку миття рук з допомогою дорослого. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.4 |
Формувати вміння реагувати на інструкцію "Подивися на мене". |
Вчити застосовувати для спілкування жест "Дай" (відкрита долоня простягнутої руки) та вказівний жест (вказівний палець). |
Формувати вміння орієнтуватися у квазіпросторовому полі (втулки. вкладки). |
Вчити адекватно використовувати знайомі іграшки за функціональним призначенням. |
Формувати імітацію загальної (руки вгору, руки вниз) і дрібної моторики (захоплення предмета трьома пальцями). |
Формувати навички одягання, роздягання. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.5 |
Вчити дитину стежити за іграшкою. що палає. |
Диференціювати поняття "Так". "Ні" за допомогою провокаційних запитань (наприклад, вказуючи на м'ячик, дорослий запитує: "Це яблуко?"). |
Вчити дитину утримувати та відпускати іграшки, виготовлені з різних матеріалів (м'які, тверді). |
Формувати навички гратися серед інших дітей, гра при цьому може бути паралельною. |
Формувати імітацію загальної моторики (використання двокомпонентних дій імітування: "Доторкнися до носа", "Плесни в долоні") та імітацію дрібної моторики ("З'єднай великий палець з іншими пальцями руки по черзі"). |
Вчити складати іграшки на місце (методика: рука в руці). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
II РІВЕНЬ |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1 |
Формувати вміння обстежувати навколишнє середовище (дорослий називає предмет, дитина показує названий предмет). |
Розвивати та підтримувати здатність до будь-яких вербальних проявів. |
Розрізняти поняття "один-багато". Вчити розрізняти та впізнавати червоний колір. |
Вправляти у наслідуванні простих дій із лялькою. |
Імітувати загальну моторику:використання двокомпонентних дій ("Плесни в долоні", "Піднеси руки догори"). Імітувати дрібну моторику: складання мозаїки. |
Привчати займати відповідне місце за столом під час прийому їжі. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.2 |
Формувати спостережливість, уміння в люстерку впізнавати себе,інших дітей і дорослих. |
Вчити дитину користуватися словами "це", "ось". |
Вчити виокремлювати один і багато предметів із групи предметів. |
Продовжувати формувати поняття "один", "багато": виконувати дії з мильними бульбашками (ловити, самостійно видувати). |
Імітувати загальну моторику: вчити виконувати інструкцію "Сядь - встань" (на стілець, зі стільця). Імітувати дрібну моторику: вчити нанизувати намистинки на мотузку. |
Формувати вміння визначати своє місце у просторовому середовищі (стілець, шафа, ліжко тощо). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.3 |
Вчити дитину адекватних методів сприймання та обстеження живих і неживих предметів оточення, впізнавати себе і близьких на фотографіях. |
Вчити дитину користуватися словами "нема", "є", позначати семантичну категорію зникнення. |
Вчити розрізняти предмети за розміром (великий, маленький); розрізняти дві різні геометричні фігури (квадрат, круг). |
Моделювати за наслідуванням різні будівлі з великого та малого іграшкового будівельного матеріалу. |
Загальна моторика: вчити виконувати інструкцію "Дай руку", "Ідемо за руку". Дрібна моторика: вчити відщипувати шматочки пластиліну. |
Формувати вміння знімати предмети одягу та взуття без застібок. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.4 |
Формувати почуття власності: сприяти розвитку уявлень дитини про себе як власника відповідних речей (місце за столом, ліжко, посуд). |
Вчити виконувати дію за словесною інструкцією. "Іди сюди", "Подивися на мене", "Сідай". |
Ознайомлювати з формами предметів (куб, куля). Вчити розрізняти та впізнавати жовтий колір. |
Вчити виконувати за допомогою дорослого ігрові дії за наслідуванням: завантажувати автомобіль (геометричні фігури). |
Загальна моторика: вчити виконувати двокомпонентні інструкції ("Доторкнися до плечей", "Доторкнися до колін"). Дрібна моторика: вчити розкачувати "ковбаску" із пластиліну. |
Вчити складати іграшки у визначене місце. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІII РІВЕНЬ |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1 |
Підхоплювати Зацікавленість дитини так, ніби сам цікавишся саме тим предметом, ситуацією, на яку дитина звернула увагу. |
Вчити впізнавати тварину за звуконаслідуванням. |
Вчити розрізняти поняття "один-мало". "багато". |
Виконувати прості ігрові дії відповідно до прохання дорослого, використовуючи муляжі тварин. |
Загальна моторика: розвивати навички стрибати (підстрибувати на обох ногах). Дрібна моторика рук: вчити різати пластилін пластиковою стекою на шматочки. |
Удосконалювати навички правильного с вчити використовувати під час їжи серветку. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.2 |
Розвивати вміння привертати увагу дитини до самої себе прийнятними методами. |
Збагачувати словник дієсловами за допомогою дібраних дієслівних карток. |
Формувати розуміння Питання "Скільки?" Вчити розрізняти та впізнавати зелений колір. |
Виконувати з допомогою дорослого ігрові дії відповідно до словесної інструкції. Ігрові дії з лялькою. |
Загальна моторика: перестрибувати відштовхуючись обома ногами через гімнастичну палицю, що лежить на підлозі. Дрібна моторика: ознайомлення з ножицями. Вчити різати папір. |
Формувати вміння мити руки, обличчя у правильній послідовності. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.3 |
Вчити реагувати на власне ім'я, що його вимовляє дорослий з різною інтонацією. |
Формувати вміння відповідати на запитання про певну ситуацію ("Що ти робиш?" в той момент, коли дитина чимось зайнята). |
Вчити розуміти частини цілого, показувати частини та співвідносити їх із зображеннями. Закріплювати знання про жовтий, червоний, зелений кольори. |
Виконувати ігрові дії за допомогою дорослого (за словесною інструкцією): будування гаража для автомобіля. |
Загальна моторика: вчити стрибати в обруч, поклавши його на підлогу, і вистрибувати з нього. Дрібна моторика: малювання фарбами, за допомогою пальчиків. |
Вчити дотримуватися послідовності під час одягання та роздягання за допомогою візуального плану дій. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.4 |
Формувати статеву ідентифікацію і диференціацію за допомогою використання спеціальних ігор та іграшок. |
Запитуючи про зображене на картинці, наполягати на відповідях про суб'єкт-об'єкти у взаємодії. У такий спосіб допомагаючи дитині висловлюватися словосполученнями (ліжко ляльки), використовуючи підказки. |
Вчити розрізняти площинні геометричні фігури (трикутник);
розрізняти та впізнавати синій колір. |
Розвивати зацікавленість довкіллям. Дидактична гра "На городі". |
Загальна моторика: розвивати навички метання предмета: кидати великий м'яч знизу обома руками дорослому і ловити його. Дрібна моторика: розвивати координацію рухів рук через ігри у піску. |
Формувати вміння розуміти та виконувати доступні доручення (поївши, віднести тарілку). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.5 |
Прищеплювати шанобливе ставлення до дорослих та однолітків. |
Вчити дитину оперувати предметом, що її цікавить (ховати іграшку високо на полицю, на стіл). Потім мінятися ролями і просити дещо сховати. |
Виокремлювати два предмети з множин за наслідуванням, за зразком.
Вчити лічити в межах 2. |
Формувати вміння об'єднувати ігрові дії у логічні ланцюги, складені з двох або кількох послідовних дій (наприклад: навантажити вантажівку овочами). |
Загальна моторика: розвивати навичку метання предмета, прокочувати м'яч однією або обома руками по підлозі, намагаючись влучити в предмет. Дрібна моторика: співвідносити кількість "один", "два" з кількістю пальців. |
Формувати звичку користуватися індивідуальним гребінцем. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.6 |
Формувати вміння у доступній формі адекватно емоційно відповідати на події, ситуації та емоції іншої людини. |
Вчи ти використовувати займенники "мій", "моя". "моє" (називання частин власного тіла; предметів. що належать дитині: "мій ніс", "моє пальто"). |
Вчити і розрізняти поняття "великий -маленький", "однакові -різні". Вчити розрізняти та впізнавати білий колір. |
Формувати прості пантомімічні вміння на тему "Сад, город". |
Загальна моторика: розвивати основні рухи дитини під час ходьби, формувати слухо-рухову та зорово-рухову координацію (поняття "вперед -назад"). Дрібна моторика: вчити різати ножицями по прямій лінії. |
Закріплювати негативне ставлення до шкідливих звичок (брати пальці та різні предмети до рота |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.7 |
Вчити відстоювати в різній формі відчуття власності "моє"
(виявляти емоції у відповідь на ситуації, події). |
Називати частини тіла та предмети, що належать другій особі: "твій", "твоя", "твоє" тощо. |
Об'єднувати предмети у різноманітні множини, орієнтуючись на колір (жовтий, червоний, зелений, синій, білий)
(дидактична гра "Вибери все біле). |
Сюжетна взаємодія з двома діючими особами (водій -пасажир, мама -донька, лікар -пацієнт тощо). |
Загальна моторика: формувати цілеспрямовану моторну активність (рухлива гра "Упіймай м'яч").
Дрібна моторика: елементи гудзикотерапії (викладаємо малюнок із ґудзиків).
|
Виховувати самостійність дітей у типових побутових ситуаціях через закріплення раніше сформованих навичок (навички самообслуговування). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
ІV рівень |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.1 |
Формувати вміння впливати на людей з метою привернути їхню увагу до себе, до своєї діяльності. |
Вчити дитину формулювати прохання у вигляді словосполучень "хочу цукерку". |
Ознайомлювати з числом і цифрою 3.
Вчити порівнювати предмети за висотою. |
Формувати ставлення до ляльки як до "макета" людини, призначеного для гри (дивитися в очі, погладжувати по голівці). |
Загальна моторика: формувати вміння виконувати за наслідуванням різні рухи кінцівок, простежуючи за допомогою зорового аналізатора. Дрібна моторика: ниткографія. |
Формувати навички ручної праці, брати участь у виготовленні виробів із природного матеріалу. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.2 |
Вчити вживати слова, спрямовані на налагодження контактів із довколишнім ("іди сюди", "пограймося"), адекватно реагувати на них. |
Стимулювати до вживання слів-звертань (наприклад, "мамо", "дай пити"). |
Вчити розрізняти та впізнавати чорний колір; чергувати два кольори, викладаючи різноколірні бруски чи кубики у відповідній послідовності. |
Вчити послідовно відтворювати ланцюжок ігрових дій
(наприклад, годування, вкладання ляльки спати тощо). |
Загальна моторика: стимулювати та підтримувати рухову активність (повороти праворуч-ліворуч,
права - ліва рука в сторону, долонею догори) |
Підвищувати самостійність дитини в типових побутових ситуаціях
(наприклад, участь у добрих справах: погодувати тварин тощо). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.3 |
Здійснювати цілеспрямований супровід предметної діяльності та гри дитини(намагатися завершити роботу в доступній формі, звертаючись по допомогу, шукати потрібний матеріал). |
Закріплювати поняття кількості, величини, кольору.
Вчити правильно узгоджувати слова у словосполученні. |
Ознайомити з числом і цифрою "4".
Вчити порівнювати дві групи предметів накладанням, прикладанням, перелічуванням. |
Вирішувати проблемно-ігрові ситуації
("Наш ведмедик захворів...", "У лисички немає будиночка..."). |
Загальна моторика: виконувати образні рухи: "Як стрибає зайчик?" (ходіння навшпиньки, стрибки на обох ногах). Дрібна моторика: складання мозаїки, гра з квасолинами. |
Опановувати різні способи взаємодії у повсякденному спілкуванні та побутовій діяльності. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.4 |
Заохочувати дитину брати участь у різних видах колективної діяльності з однолітками.
|
Формувати знання про категоризацію предметів
(яблуко, груша - це фрукти).
|
Вчити збільшувати або зменшувати кількість предметів на 1. Ознайомлювати з прийомами поділу предметів на рівні частини.
Лічба в межах 4.
|
Добирати з допомогою дорослого іграшки для здійснення знайомих ігрових дій побутового характеру. |
Загальна моторика: формувати навички ходьби по доріжці. Дрібна моторика: застібаємо - розстібаємо ґудзики. |
Створення умов для розвитку пізнавальної спрямованості на функціональні властивості предмета (наприклад: "Що з ним (предметом) можна робити"). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
V рівень |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.1 |
Формувати в дитини вміння регулювати свої дії
(пірамідка у зібраному вигляді, зняти кільце - нема пірамідки). |
Вчити дитину встановлювати причиново-наслідкові зв'язки. |
Сформувати уявлення про час доби та особливості діяльності людини в цей час.
Ознайомити з числом та формувати вміння лічити до 5. |
Розвивати вміння використовувати у грі різні будівельні споруди. |
Загальна моторика: формувати вміння наслідувати різні рухи під час фізичних вправ. Вправи для розвитку координації рухів (почергове пеенесення ноги в положенні сидячи через палицю). Дрібна моторика: пальчикові вправи "Сонечко", "Дощик". |
Закріплювати навички ручної праці(виготовлення з дорослим запропонованих виробів). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.2 |
Формувати вміння дитини наслідувати поведінку дорослого. Розвивати бажання наслідувати. |
Використовувати в роботі недавній досвід дитини. Схвалювати умовиводи та коментарі дитини (створення альбому зі світлин і малюнків). |
Ознайомлення з числом і цифрою 6. Вчити розрізняти та впізнавати коричневий колір. |
Формувати спільну діяльність у невеликих групах (2-3 дітей), розвивати дружні партнерські взаємини у грі. |
Загальна моторика:вправи для формування цілеспря мованості рухів: кидання м'яча в обруч, що лежить на підлозі. Дрібна моторика: розвивати вміння правильно тримати олівець. |
Вчити дитину поєднувати події між собою та говорити про намічені закономірності у найближчому оточенні |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.3
|
Формувати відчуття оптимальної дистанції у взаєминах із різними людьми
(визнавати відповідні межі допустимої поведінки) |
Активно використовувати сюжетні картинки; спочатку впорядковувати їх, а потім на основі відповідної послідовності вчити дитину будувати розповідь. |
Вчити порівнювати предмети за довжиною та шириною.
Перелічувати предмети та їх зображення в межах 6. |
Вчити складати (накладати) сюжетний малюнок, що його запропонував педагог. з дрібних геометричних фігур (обіграти сюжет). |
Загальна моторика: залучати дитину до спільної дії з ровесниками (ходьба в колоні, тримаючись за палицю чи мотузку).
Дрібна моторика: розвивати вміння правильно тримати пензлик.
|
Спонукати дитину допомагати своїм одноліткам за нагадуванням дорослого. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.4 |
Позитивно впливати на формування в дитини самоповаги: Підкреслювати та заохочувати правильну поведінку. |
Заохочувати і вчити дитину активно використовувати набуті комунікативні навички. |
Вчити орієнтуватися на аркуші паперу, виокремлюючи верх, низ, сторону, середину.
Вчити розрізняти та розпізнавати блакитний колір. |
Вчити уявляти себе персонажем гри, відповідно до ролі застосовувати ігрові дії. |
Загальна моторика: розвиток спільної діяльності: присідання з обручем (один обруч, багато дітей). Дрібна моторика: розфарбовування контурних малюнків. |
Розвивати активність дітей, бажання виконувати доручення дорослих. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.5 |
Під час виконання режимних моментів стимулювати активність дитини та викликати в неї потребу в контакті. |
Привчати вільно спілкуватися з дорослими і ровесниками. відповідати на запитання та самостійно ставити запитання. |
Ознайомити з числом і цифрою 7. Формувати вміння лічити в межах 7. Розвивати навички використання в лічбі практичних ситуацій та фрагменти казок (казка"Ріпка"). |
Розвивати навички до спільної діяльності: притягування предмета (возика з вантажем на мотузці). |
Загальна моторика: формувати відчуття змагання. Гра "Хто перший?" (перенесення предметів). Дрібна моторика: підготовка руки до письма (проведення прямих ліній) |
Пояснювати дітям, чому треба чинити саме так. Обговорювати можливі наслідки неправильної поведінки як для самої дитини, так і для довколишніх. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.6 |
Вчити усвідомлювати свої фізичні можливості, їх відмінності від можливостей інших (дорослих, однолітків); просити допомогу ("допоможи") або говорити "не можу", "мені.
|
Вчити сприймати, розуміти та відтворювати речення з опорою на сюжетний малюнок.
Вправа "Додай потрібне слово" (у білки народилися...білченята) |
Ознайомити з числом та цифрою 8.
Вправляти у лічбі предметів у межах 8. називаючи кожне число.
Зіставляти число із предметами.
|
Розвивати вміння використовувати споруди з іграшкового будівельного матеріалу в сюжетно-рольовій грі. |
Загальна та дрібна моторика: розширювати арсенал засобів впливу на розвиток психомоторної сфери, використовуючи мотив конкуренції (гра "Спритні мотальники"). |
Формувати розуміння узагальнення предметів за їх функцією (посуд для сервірування). |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.7 |
Розвивати увагу до ближнього, створювати умови для дитини, щоб вона почувалася в центрі уваги (гра "Луна"). |
Вчити повідомляти про події дня, про виконані дії. |
Ознайомити з геометричною фігурою - прямокутник. Вчити розрізняти геометричні фігури за їх властивостями (круг, квадрат, трикутник, прямокутник). Обстежувати форми дотиково-руховим і зоровим шляхами. |
Заохочувати дітей до використання в іграх предметів-замінників: кільце від пірамідки -кермо. |
Загальна моторика: розвивати навички спільної діяльності.
Наприклад: качання пресу в парах.
Дрібна моторика: готувати руку до письма(вчити проводити лінії, зигзаги). |
Формувати вміння знаходити різні способи для дослідження результатів праці з допомогою дорослого. (Мотивувати результатом виконаної роботи.) |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.8 |
Формувати вміння спілкуватися з дітьми та дорослими у відповідній ситуації (вміти вислухати іншого, звертатися з проханням). |
Створювати ситуацію, яка б вимагала від дитини короткого пояснення
(про будову іграшки, виконання дій). |
Число і цифра 9. Порядкова лічба у межах 9. Лічба на предметах, множинах та їх зображеннях. |
Ознайомлювати дітей під час ігор з таким матеріалом як пісок, глина, камінці, їх властивостями. |
Загальна моторика: розвивати вміння діяти разом із дітьми, наслідуючи дії дорослого.
Дрібна моторика: готувати руку до письма (штрихування фігур). |
Продовжувати вчити добирати відповідно до часу доби гігієнічні дії. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.9 |
Давати змогу кожній дитині взяти участь у колективній діяльності, визначати своє місце (наприклад: спільне малювання) |
Вчити класифікувати та узагальнювати предмети, речі, що навколо. |
Формувати вміння визначати місце, в якому розташований предмет, і, навпаки, за вказаним місцем знайти предмет (наприклад: гра "Де заховано?"). Вчити розрізняти та впізнавати рожевий колір. |
Вчити елементів театралізованих ігор (наприклад, ляльковий театр). |
Загальна моторика: залучати дітей до підготовки спортивних свят. Дрібна моторика: обводити по контуру предмети. |
Продовжувати вчити вживати дієслова у трьох часових формах ( я буду їсти, я їм, я поїв) |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.10 |
Сприяти розвитку згуртованості групи, організації спільних дій; формувати уважне та бережне ставлення один до одного. |
Продовжувати вчити використовувати засвоєну лексику у власному мовленні в усіх формах роботи. |
Вчити розрізняти і класифікувати 4 еталонні форми (круг, квадрат, трикутник, прямокутник). Ознайомити з числом і цифрою 10. Порядкова лічба в межах 10.
|
Продовжувати формувати вміння емоційно відгукуватися на виставу, співчувати героям, реагувати на їхні вчинки. |
Загальна та дрібна моторика:
формувати вміння виконувати рухи за сигналом, узгоджувати свої рухи (дитини) з рухами інших дітей. |
Формувати вміння розподіляти обов'язки.
Послідовно виконувати завдання, допомагати товаришам відповідально ставитися до завдання. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
5.11 |
Вчити дотримуватися Моральних правил під час спілкування та гри із представниками протилежної статі. |
Залучати дитину до перегляду дитячих книг, сприяти зацікавленому розгляданню ілюстрації. |
Вчити застосовувати математичні знання і вміння в повсякденному житті. Ознайомити з кольорами веселки. |
Розвивати зацікавлення дитини різними видами ігор, уміння дотримуватися правил, дружно гратися, завершувати гру
|
Загальна моторика: вправляти дітей у різних видах рухів, добиватися усвідомленого засвоєння і чіткого їх виконання.
Дрібна моторика: підготовка руки до письма. |
Постійно стимулювати активність дитини, заохочувати для закріплення вироблених умінь і навичок. |
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|